Με αφορμή την υπερβολική και στα όρια της υποκρισίας τελευταία απαγόρευση της αφίσας του «Sin City» με την Εύα Γκριν, θυμόμαστε μερικά αμφιλεγόμενα πόστερ που απαγορεύτηκαν, λογοκρίθηκαν, αποσύρθηκαν ή επανασχεδιάστηκαν
Υποψία γυμνού, αιματοβαμμένες πιπίλες, κομμένα δάχτυλα, όπλα που μοιάζουν με αντικείμενα πόθου και εικόνες που υπαινίσσονται ερωτική πράξη είναι μερικές από τις αφορμές που βρήκε κατά καιρούς η επιτροπή λογοκρισίας των αμερικανικών (και όχι μόνο) μέσων επικοινωνίας για να απαγορεύσει τις διαφημιστικές αφίσες ταινιών.
Με αφορμή την υπερβολική και στα όρια της υποκρισίας τελευταία απαγόρευση της αφίσας του«Sin City» με την Εύα Γκριν, θυμόμαστε μερικά αμφιλεγόμενα πόστερ που απαγορεύτηκαν, λογοκρίθηκαν, αποσύρθηκαν ή επανασχεδιάστηκαν προκειμένου να «περάσουν» το τεστ της επιτροπής. Δείτε στο γκάλερι που ακολουθεί τις αφίσες, διαβάστε στις λεζάντες τις αιτίες του «σκανδάλου» και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
H αρχική εκδοχή της αφίσας για το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» του Κιούμπρικ περιλάμβανε ένα γυμνό γυναικείο άγαλμα, το οποίο αντικαταστάθηκε με μια γυναίκα με εσώρουχα προτού αφαιρεθεί τελείως από την αφίσα
Το πόστερ του «The People Vs Larry Flynt» το 2008, με τον Γούντι Χάρελσον σε στάση σταύρωσης επάνω σε γυναικείο σώμα με μπικίνι απαγορεύτηκε στην Αμερική, κυκλοφόρησε όμως με τη διεθνή διανομή της ταινίας.
Η ευθεία παραπομπή του ουγγρικού πόστερ του «Shame» στα σωματικά υγρά προκάλεσε σκάνδαλο στη χώρα και αποσύρθηκε
Ο Χάουαρντ Χιουζ βρήκε τρόπο να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού για το «The Outlaw», αλλά το πλούσιο στήθος της Τζέιν Ράσελ, καθώς και σκηνές από την ταινία προκάλεσαν τις αντιδράσεις της επιτροπής MPAA (Motion Pictures Association of America)
Στη βελγική μαύρη κωμωδία του 1992 «Man Bites Dog» η πέτρα του σκανδάλου για την απαγόρευση της αφίσας ήταν η εικόνα μιας πιπίλας βουτηγμένης στο αίμα, καθώς το όπλο εκπυρσοκροτεί
H εικόνα μιας γυναίκας με σχισμένα εσώρουχα και μαχαίρι σε μια ταινία που μιλάει για την εκδίκηση ενός θύματος βιασμού σόκαρε την επιτροπή και η αφίσα του θρίλερ «I Spit on Your Grave» του 2008 λογοκρίθηκε
Στο ντοκιμαντέρ «The Road to Guantanamo» του 2006 που προβλήθηκε στη Μπερλινάλε, το «πρόβλημα» του πόστερ ήταν η αναφορά στους βασανισμούς, παρόλο που αυτό ήταν και το θέμα της ταινίας.
Η εικόνα των Ζαν Ντιζαρντέν και Ζιλ Λελούς στη γαλλική κωμωδία «Les Infideles» να μιλούν στο τηλέφωνο με δυο γυναίκες σκυμμένες μπροστά τους και με tagline «θα κοπεί η γραμμή, μπαίνω σε ένα τούνελ» ενόχλησε και την αρμόδια επιτροπή για το προωθητικό υλικό των ταινιών στη Γαλλία.
Aυτή η αφίσα για τη μεταφορά του «The Rules of Attraction» του Μπρετ Ίστον Έλις σκόνταψε στον πουριτανισμό της Αμερικής, αλλά δεν αντιμετώπισε πρόβλημα σε Καναδά και Ηνωμένο Βασίλειο
Η MPAA δεν έδωσε το πράσινο φως για την κυκλοφορία της αφίσας του «Saw II» παρά μόνο όταν αυτό το πόστερ επανασχεδιάστηκε έτσι ώστε τα δύο δάχτυλα που υποδηλώνουν την ύπαρξη ενός φραντσάιζ να μη δείχνουν κομμένα.
Το «Wanted» με την Αντζελίνα Τζολί λογοκρίθηκε για την ωραιοποίηση των όπλων, που στην αφίσα παρουσιάζονται ως αντικείμενα πολυτελείας με tagline «Αυτή είναι η μοίρα σου. Ακολούθησέ μας»
Η Αμερική «έκοψε» την αφίσα του «Zack and Miri Make a Porno» με τους πρωταγωνιστές Σεθ Ρόγκεν και Ελίζαμπεθ Μπανκς σε υπαινισσόμενη ερωτική πράξη, αν και ντυμένοι με όλα τους τα ρούχα.
Η παραγωγή του δεύτερου μέρους του «Hostel» χρειάστηκε να αποδείξει με χαρτιά από το σφαγείο ότι η αφίσα απεικόνιζε κρέας ζώου για να καταφέρει να «περάσει» τον έλεγχο της επιτροπής λογοκρισίας
Πηγή:e-go.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου