Οι καμπάνιες crowdfunding που συγκέντρωσαν τα περισσότερα χρήματα δεν μεταφράστηκαν απαραίτητα σε επιτυχημένα προϊόντα. Δείτε ποιες προχώρησαν
Το Kickstarter και τα παρόμοια site crowdfunding προσφέρουν μια θαυμάσια ευκαιρία σε πολλούς entrepreneurs να θέσουν τις ιδέες τους στη διάθεση του κόσμου και να πάρουν χρήματα ώστε να τις κάνουν πράξη.
Το 2014 πέτυχαν το στόχο τους 22.252 καμπάνιες με συνολικό ποσό 529 εκατ. δολάρια. (μέσο ποσό ανά καμπάνια 23.000 δολάρια). Χρήματα που πάνε εξολοκλήρου σε ιδέες κάθε είδους, όχι απαραίτητα τεχνολογικές και όχι απαραίτητα καινοτόμους.
Ας δούμε τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες όλων των εποχών και πόσες από αυτές προχώρησαν στην παραγωγή του προϊόντος τους.
Η πιο επιτυχημένη καμπάνια στην ιστορία του Kickstarter είναι για αυτό το smartwatch που αποτελεί τη δεύτερη γενιά του επίσης επιτυχημένου Pebble. Οι κατασκευαστές ζητούσαν 500.000 δολάρια και το πλήθος τούς έδωσε 20 εκατομμύρια.
Τα πρώτα ρολόγια αναμένεται να φτάσουν στους πρώτους αγοραστές-υποστηρικτές μέχρι τα τέλη Μαΐου.
Το εκπληκτικό ψυγείο-μπλέντερ-music player-φορτιστής ζητούσε 500.000 δολάρια, πήρε 13,2 εκατ. και ήδη έχει στείλει τα πρώτα κομμάτια στους υποστηρικτές του. Ωστόσο η τελική του έκδοση προβλέπεται να κυκλοφορήσει τον Ιούλιο φέτος. Οι δημιουργοί ενημερώνουν τακτικά για την πρόοδο του project με εικόνες και νέα μέσω της ιστοσελίδας τους.
Ας δούμε τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες όλων των εποχών και πόσες από αυτές προχώρησαν στην παραγωγή του προϊόντος τους.
PEBBLE TIME SMARTWATCH
Ποσό που συγκέντρωσε: $20.338.986Η πιο επιτυχημένη καμπάνια στην ιστορία του Kickstarter είναι για αυτό το smartwatch που αποτελεί τη δεύτερη γενιά του επίσης επιτυχημένου Pebble. Οι κατασκευαστές ζητούσαν 500.000 δολάρια και το πλήθος τούς έδωσε 20 εκατομμύρια.
Τα πρώτα ρολόγια αναμένεται να φτάσουν στους πρώτους αγοραστές-υποστηρικτές μέχρι τα τέλη Μαΐου.
COOLEST COOLER
Ποσό που συγκέντρωσε: $13.285.226Το εκπληκτικό ψυγείο-μπλέντερ-music player-φορτιστής ζητούσε 500.000 δολάρια, πήρε 13,2 εκατ. και ήδη έχει στείλει τα πρώτα κομμάτια στους υποστηρικτές του. Ωστόσο η τελική του έκδοση προβλέπεται να κυκλοφορήσει τον Ιούλιο φέτος. Οι δημιουργοί ενημερώνουν τακτικά για την πρόοδο του project με εικόνες και νέα μέσω της ιστοσελίδας τους.
PEBBLE
Ποσό που συγκέντρωσε: $10.266.845Το πρώτο ρολόι Pebble κέρδισε τις καρδιές όλων το 2012 και από τα ταπεινά 10.000 δολάρια που ζητούσε, το κοινό του έδωσε 10 εκατομμύρια, κάνοντάς το τρίτο πιο επιτυχημένο project όλων των εποχών. Κυκλοφορεί στην αγορά με τιμή 199 δολάρια, έχει οθόνη e-ink, συνεργάζεται με Adnroid κινητά και ωφελείται και εκείνο από τη μανία των smartwatch που έχει καταλάβει τον κόσμο τους τελευταίους μήνες.
Ποσό που συγκέντρωσε: $8.782.571
Το παιχνίδι με κάρτες εμφανίστηκε στο Kickstarter φέτος τον Φεβρουάριο και συγκέντρωσε τα περισσότερα χρήματα σε συντομότερο χρόνο. Σύμφωνα με τον δημιουργό του θα αρχίσει να αποστέλλεται στους υποστηρικτές του μέσα στον Ιούλιο.
ΠΑΙΧΝΙΔΟΚΟΝΣΟΛΑ OUYA
Ποσό που συγκέντρωσε: $8.596.474
Υποσχέθηκε να αλλάξει για πάντα το σύμπαν των video games. Όλα δείχνουν πως πρόκειται για μια μέτρια προσπάθεια. Η κονσόλα αυτή δίνει τη δυνατότητα με μόλις 99 δολάρια να παίζει κανείς στην τηλεόραση τα παιχνίδια του κινητού και της ταμπλέτας του. Πέτυχε χρηματοδότηση 8,5 εκατ. στο Kickstarter και άλλα 15 εκατ. από venture capitals.
Η πορεία της είναι προβληματική. Μετά από καθυστερήσεις στην κατασκευή και την κυκλοφορία, οι χρήστες που την πήραν στα χέρια τους δεν έμειναν ευχαριστημένοι από την απόδοσή της, ούτε από τον τρόπο που παίζονταν τα παιχνίδια. Η εταιρεία δεν βγάζει χρήματα και φέρεται να ψάχνει για αγοραστή.
PONO MUSIC PLAYER
Ποσό που συγκέντρωσε: $6.225.354
Ο διάσημος μουσικός Neil Young ανακοίνωσε πως θα έφτιαχνε ένα music player με την καλύτερη ποιότητα μουσικής που έχετε ακούσει ποτέ, ποιότητα που κανένα mp3 player και κανένα κινητό δεν μπορεί να αποδώσει. Οι crowd-επενδυτές τού έδωσαν 6,2 εκατομμύρια τον Απρίλιο του 2014.
Τα άσχημα νέα είναι πως στα 399 δολάρια το Pono είναι πολύ ακριβό και η ποιότητα που προσφέρει δεν είναι 5 ή 10 φορές καλύτερη, με την έννοια πως οι περισσότεροι βρίσκουν τον ήχο από το κινητό τους μάλλον ικανοποιητικό, ενώ οι κριτικές των τεχνολογικών site τονίζουν πως δεν δικαιολογεί τη διαφορά στην τιμή του από άλλες λύσεις.
THE VERONICA MARS ΜOVIE
Ποσό που συγκέντρωσε: $5.702.153
Το 2007 η σειρά Veronica Mars κόπηκε από την τηλεόραση προς μεγάλη απογοήτευση των τηλεθεατών της. Η απαίτησή τους για επιστροφή ήταν τόσο έντονη που ο δημιουργός της σειράς δημιούργησε καμπάνια στο Kickstarter συγκεντρώνοντας 5,7 εκατ. για να γυρίσει την ομώνυμη ταινία. Το φιλμ προβλήθηκε το 2014 και εισέπραξε άλλα 3,4 εκατ. από εισιτήρια – από τα οποία οι υποστηρικτές δεν πήραν τίποτα, αν και υπό μία έννοια ήταν συμπαραγωγοί. Έλαβαν απλώς την πρόσκληση να κατεβάσουν δωρεάν μια ψηφιακή κόπια.
READING RAINBOW
Ποσό που συγκέντρωσε: $5.408.916
Το 2006 το δίκτυο PBS έκοψε από το πρόγραμμά του την παιδική εκπομπή Reading Rainbow μετά από 23 χρόνια. Το 2012 ο παρουσιαστής του κατέφυγε στο Kickstarter για να χρηματοδοτήσει μια έκδοση για iPad και Kindle όπου τα παιδιά θα μπορούν να διαβάζουν εκπαιδευτικά παραμύθια και να παίζουν παιχνίδια. Ζητούσε 1 εκατομμύριο, έλαβε 5,4. Η εφαρμογή κυκλοφορεί κανονικά με συνδρομή 50 δολαρίων το χρόνο δίνοντας πρόσβαση σε μεγάλη ποικιλία παιδικών βιβλίων.
Πηγή:fortunegreece.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου