Σάββατο 30 Ιουλίου 2011
Χτύπημα στον τουριστικό κλάδο από τις κινητοποιήσεις των ταξί
Χτύπημα στον τουριστικό κλάδο της χώρας μας αποτελούν οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί, που εξακολουθούν να προχωρούν σε αποκλεισμούς, λιμανιών και αεροδρομίων, όσο και σε πορείες, προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους.
Με έναν πρόχειρο απολογισμό, τις τελευταίες ημέρες περισσότεροι από 25.000 επιβάτες κρουαζιερόπλοιων χάθηκαν από τα ελληνικά λιμάνια, θέλοντας να αποφύγουν την ταλαιπωρία, ενώ τουλάχιστον 1,5 εκ. ευρώ είναι η ζημιά στην αγορά του Πειραιά, μόνο την πρώτη εβδομάδα της απεργίας τους. Ανακοίνωση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας αναφέρει ότι η τουριστική εικόνα της Χώρας βρίσκεται σε κάθετη πτώση στο εξωτερικό εξ αιτίας της απεργίας των επαγγελματιών ιδιοκτητών ταξί που συνεχίζεται για ενδέκατη ημέρα.
Οι ξένοι τουρίστες-επισκέπτες στην χώρα αλλά και οι Έλληνες ταξιδιώτες, στερούνται αυτονόητων υπηρεσιών και ταλαιπωρούνται για πολλές ημέρες, χωρίς κανείς να μπορεί να τους εξηγήσει για ποιο λόγο υποφέρουν και γιατί καταστρέφεται η ηρεμία των διακοπών τους, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Επίσης προστίθεται ότι οι ζοφερές εικόνες στα διεθνή ΜΜΕ των πρώτων ημερών της απεργίας έχουν ήδη «γράψει» στο υποσυνείδητο των δυνητικών μελλοντικών πελατών μας αποτρέποντας ουσιαστικά περισσότερους ανθρώπους να επισκεφθούν την Ελλάδα από όσους θα μπορούσε να προσελκύσει οποιαδήποτε έξυπνη καμπάνια του ΕΟΤ.
Οι αρμόδιοι υπουργοί, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού Τουρισμού, μοιάζουν να περιμένουν να τελειώσει το πρόβλημα από μόνο του, θεωρώντας τις όποιες τουριστικές απώλειες προκαλούνται ως μια ακόμη παράλληλη, αποδεκτή απώλεια, αγνοώντας ότι συγχρόνως εκφυλίζεται και η όποια τουριστική αξιοπρέπεια και υστεροφημία μας έχει απομείνει ως χώρα και προορισμός. Θα έπρεπε έστω και την ύστατη ώρα οι επαγγελματίες των ταξί και οι αρμόδιοι υπουργοί να αναλογιστούν ότι το πρόβλημα παίρνει διαστάσεις σοβαρής προσβολής της εικόνας της Ελλάδος με απρόβλεπτες και ίσως μη αναστρέψιμες συνέπειες, καταλήγει η ανακοίνωση. Πηγή:pathfinder.gr
Ζητά αποζημίωση επειδή τραυματίστηκε την ώρα του σεξ !
Αποζημίωση για εργατικό ατύχημα ζητά μια δημόσια υπάλληλος από την Αυστραλία επειδή τραυματίστηκε ενώ έκανε σεξ σε ξενοδοχείο!
Μέσω του δικηγόρου της κατέθεσε αγωγή και διεκδικεί αποζημίωση για τις αμυχές που υπέστη στο πρόσωπό της όταν έπεσε πάνω της ένα από τα φωτιστικά του δωματίου.
Όπως υποστηρίζει η ίδια πρόκειται για ατύχημα εργατικό, δεδομένου ότι τραυματίστηκε εν ώρα εργασίας!
Το ατύχημα συνέβη σε ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια ερωτικής πράξης κι ενώ αυτή βρισκόταν σε επαγγελματικό ταξίδι. Κατά τη διάρκεια του σεξ ένα από τα φωτιστικά που βρίσκονται τοποθετημένα ακριβώς πάνω από το κρεβάτι έπεσε πάνω της, προκαλώντας της εκδορές.Η κυβέρνηση από την πλευρά της υποστηρίζει πως η ενάγουσα δε δικαιούται αποζημίωσης και μέσω του συνηγόρου της τονίζει πως το σεξ δεν βρίσκεται ανάμεσα στις απαραίτητες καθημερινές συνήθειες ενός δημοσίου υπαλλήλου που βρίσκεται σε ταξίδι για επαγγελματικούς σκοπούς!!!
Πηγή:e-go.gr
Boeing 737 κόπηκε στα δύο κατά την προσγείωση
Στιγμές τρόμου έζησαν επιβάτες και πλήρωμα αεροσκάφους που "έχασε τον αεροδιάδρομο" στη Τζόρτζταουν της Γουιάνα. Ταξιτζής χρέωσε επιζήσαντες!
Στιγμές τρόμου έζησαν επιβάτες και πλήρωμα αεροσκάφους που "έχασε τον αεροδιάδρομο" στη Τζόρτζταουν της Γουιάνα, τα ξημερώματα του Σαββάτου (01.32 τοπική ώρα).Η πτήση της Carribbean Airlines από τη Νέα Υόρκη προς το αεροδρόμιο Τσέντι Τζάγκαν στην πρωτεύουσα της χώρας της Νοτίου Αμερικής, μετέφερε συνολικά 150 άτομα.
Ο πρόεδρος της Γουιάνας Μπαράτ Τζάντζεο δήλωσε ότι όπως φαίνεται το αεροσκάφος απέτυχε να ακουμπήσει το έδαφος πριν προσπεράσει τον αεροδιάδρομο, σύμφωνα με το Assossiated Press.
Ετσι, βγήκε εκτός του προβλεπόμενου χώρου, όπου και ανετράπη και κόπηκε στα δύο. Οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν κακές, αλλά η υγρασία ήταν κατά πολύ αυξημένη. Από θαύμα, ωστόσο, καταγράφηκαν μόνο τραυματισμοί και καμία απώλειας ζωής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κομμάτια της ατράκτου σταμάτησαν κοντά σε ένα ρέμα βάθους 61 μέτρων, στο οποίο αν είχαν πέσει οι απώλειες θα ήταν σαφώς πολύ μεγάλες, όπως είπε ο Τζάντζεο. "Είμαστε πραγματικά ευτυχείς που δεν τραυματίστηκαν περισσότεροι", προσέθεσε.
Το τοπικό Kaieteur News ανέφερε ότι γυναίκα επιβάτης έκανε λόγο για έναν πολύ δυνατό ήχο κατά την προσγείωση, που προκάλεσε κραυγές αγωνίας μεταξύ των επιβατών. "Ηταν πραγματικά τρομακτικό, προσευχόμουν στον Ιησού", είπε η γυναίκα.
Ο σύζυγός της αποδείχθηκε πιο ρεαλιστής και άνοιξε μία από τις πόρτες για να ξεκινήσει η διαφυγή των επιβατών, ενώ στη συνέχεια τα συνεργεία διάσωσης σταδιακά απομάκρυναν άλλους επιβάτες από τα συντρίμια.
Η πλέον εντυπωσιακή πληροφορία ωστόσο θέλει έναν οδηγό ταξί, που βρέθηκε τις πρώτες στιγμές στο σημείο -και πριν φτάσουν τα συνεργεία- να μεταφέρει γυναίκα στο κτίριο του αεροδρομίου και να την χρεώνει για τη διαδρομή!
Ο πρώτος απολογισμός από τον υπουργό Υγείας Λέσλι Ραμσαμί θέλει έναν επιβάτη να έχει σπάσει το πόδι του και αρκετούς να έχουν μώλωπες, αλλά κανέναν να μην έχει τραυματιστεί σοβαρά.
Τέλος στα νοθευμένα...
Μια νέα φορητή συσκευή, το υπέρυθρο φασματόμετρο, που εντοπίζει σε δευτερόλεπτα τα νοθευμένα οινοπνευματώδη ποτά, κατασκεύασαν επιστήμονες του πανεπιστημίου Στράθκλάιντ της Γλασκόβης.
Νοθευμένα πότα τέλος... Ερευνητές του τμήματος Καθαρής και Εφαρμοσμένης Χημείας του σκοτσέζικου πανεπιστημίου, σε συνεργασία με την εταιρεία Fibre Photonics, δημιούργησαν έναν ειδικό ανιχνευτή εμβύθισης ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε το ποτό μας χωρίς το φόβο να μεθύσουμε λόγο της τυχόν νοθείας.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Βρετανική Ντέιλι Τέλεγκραφ η συσκευή διαθέτει ενσωματωμένες οπτικές ίνες που ανιχνεύουν τα επίπεδα των χρωστικών ουσιών και της αιθανόλης, παρασκευάσματα τα οποία χρησιμοποιούνται για τη νόθευση των ποτών.
Κίνητρο των επιστημόνων ήταν η προστασία του σκοτσέζικου ουίσκι από τα κυκλώματα νοθείας οινοπνευματωδών ποτών, τα οποία αποκομίζουν κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Ο καθηγητής Ντέιβιντ Λιτλτζόν, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας, δήλωσε πως "η βιομηχανία του ουίσκι έχει στη διάθεση της τα μέσα για την εξιχνίαση των νοθευμένων ουίσκι, αλλά πολλές από αυτές τις μεθόδους χρειάζονται εργαστηριακή ανάλυση, η οποία δεν είναι πάντοτε η ενδεδειγμένη λύση".Πηγή:news247.gr
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Βρετανική Ντέιλι Τέλεγκραφ η συσκευή διαθέτει ενσωματωμένες οπτικές ίνες που ανιχνεύουν τα επίπεδα των χρωστικών ουσιών και της αιθανόλης, παρασκευάσματα τα οποία χρησιμοποιούνται για τη νόθευση των ποτών.
Κίνητρο των επιστημόνων ήταν η προστασία του σκοτσέζικου ουίσκι από τα κυκλώματα νοθείας οινοπνευματωδών ποτών, τα οποία αποκομίζουν κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Ο καθηγητής Ντέιβιντ Λιτλτζόν, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας, δήλωσε πως "η βιομηχανία του ουίσκι έχει στη διάθεση της τα μέσα για την εξιχνίαση των νοθευμένων ουίσκι, αλλά πολλές από αυτές τις μεθόδους χρειάζονται εργαστηριακή ανάλυση, η οποία δεν είναι πάντοτε η ενδεδειγμένη λύση".Πηγή:news247.gr
Καταψύχθηκε ο "πατέρας" της Κρυονικής
Ο Robert Ettinger, πρωτοπόρος της κινήματος της Κρυονικής, που υποστηρίζει την κατάψυξη του νεκρού με την ελπίδα ότι η ιατρική τεχνολογία θα καταφέρει να τον επαναφέρει στη ζωή κάποια στιγμή στο μέλλον, πέθανε σε ηλικία 92 ετών, το Σάββατο 23 Ιουλίου, στο σπίτι του στο Clinton Township του Ντιτρόιτ.
Το σώμα του είναι το 106ο που αποθηκεύεται στο Ινστιτούτο Κρυονικής, το οποίο ίδρυσε ο ίδιος το 1976.
«Ο πατέρας μου είχε αφιερώσει τη ζωή του στο να κάνει οτιδήποτε ώστε η οικογένειά του, οι φίλοι του και άλλοι να μπορέσουν να επιστρέψουν στη ζωή και να ξαναζήσουν,» δήλωσε ο David Ettinger, γιος του επιστήμονα. «Εάν το κατάφερε, δεν το ξέρεις κανείς προς το παρόν, αλλά πιστεύουμε ότι έχει κάνει μία πολύ καλή προσπάθεια.»Ο Robert Ettinger, καθηγητής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Wayne State, είχε τραυματιστεί σοβαρά κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και πέρασε πολλά χρόνια στα νοσοκομεία. Η επέμβαση οστικού μοσχεύματος στα πόδια του τον γέμισαν αισιοδοξία σε ό,τι αφορούσε στις μελλοντικές προοπτικές διατήρησης της ζωής μέσω της τεχνολογίας.
Ο γιος του δήλωσε ακόμα ότι ο επιστήμονας είχε εμπνευστεί και από τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας γύρω από την βαθιά κατάψυξη των νεκρών, ελπίζοντας πως οι ερευνητές θα σημειώσουν σημαντική πρόοδο προς αυτή την κατεύθυνση. Όταν όμως είδε ότι δεν γίνεται τίποτα, έγραψε ένα βιβλίο 1964 σελίδων, με τίτλο «The Prospect of Immortality», παρουσιάζοντας την ιδέα της Κρυονικής.
«Εάν αντέξουν οι πολιτισμοί, η ιατρική επιστήμη θα μπορεί τελικά να αποκαταστήσει οποιαδήποτε βλάβη του ανθρωπίνου σώματος, συμπεριλαμβανομένης της βλάβης από την κατάψυξη, τη γεροντική εξασθένιση και άλλες αιτίες θανάτου» έγραφε ο ίδιος.
«Δεν έχει σημασία τί μας σκότωσε, εάν ήταν λόγω γηρατειών ή λόγω κάποιας ασθένειας. Ακόμα και αν οι τεχνικές κατάψυξης εξακολουθούν να είναι σκληρές όταν πεθαίνουμε, αργά ή γρήγορα οι φίλοι μας από το μέλλον θα είναι σε θέση να μας επαναφέρουν στη ζωή και να μας γιατρεύσουν.»
Ο Ettinger είχε προωθήσει τη θεωρεία του τόσο μέσω συγγραμμάτων όσο και μέσω τηλεοπτικών εκπομπών. Το Ινστιτούτο Κρυονικής έχει 900 μέλη, ενώ παρόμοιες εγκαταστάσεις για την διατήρηση νεκρών σωμάτων υπάρχουν στην Αριζόνα, την Καλιφόρνια και τη Ρωσία.
Ο επιστήμονας ήταν ακόμα ιδρυτής του Immortalist Society, μίας ερευνητικής και εκπαιδευτικής ομάδας, που ασχολούνταν με την Κρυονική και τη διεύρυνση του ανθρώπινου προσδόκιμου ζωής.
Το Ινστιτούτο Κρυονικής χρεώνει 28.000 δολάρια για την προετοιμασία ενός σώματος και τη μακροχρόνια αποθήκευσή του σε ειδική δεξαμενή υγρού αζώτου στους -160 βαθμούς Κελσίου. Ο πρώτος άνθρωπος που καταψύχθηκε ήταν η μητέρα του Ettinger, που πέθανε το 1977, ενώ ο επιστήμονας έχει καταψύξει και τις δύο συζύγους του.
«Τον πατέρα μου δεν τον ενοχλούσαν τα χλευαστικά σχόλια. Ήταν ένας «διστακτικός προφήτης»,» λέει ο γιος του και συμπληρώνει «έκανε ό,τι θεωρούσε ότι ήταν απαραίτητο και σωστό και δεν τον ένοιαζε για το τι πίστευε ο κόσμος.»Πηγή: pathfinder.gr
Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011
Ξέχνα την ταινία, διάβασε το βιβλίο
Καλοκαιράκι, παραλία, ξάπλα, άραγμα - μοναδική ευκαιρία για διάβασμα μερικών βιβλίων επειδή, ας το παραδεχτούμε, στη διάρκεια της χρονιάς που ο χρόνος δεν περισσεύει είναι δυσκολότερο να το επιχειρήσεις.
Και ξέρεις ποια βιβλία είναι ιδανικό να διαβάσεις; Εκείνα που οι κινηματογραφικές τους μεταφορές υστερούν έναντι του βιβλίου από το οποίο προήλθαν. Αν λοιπόν πετύχεις στην τηλεόραση έναν από τους παρακάτω τίτλους ή στον φέρει κανείς σε DVD για να χαζέψετε το βράδυ, απλά πες όχι. Και αντ’αυτού, δες το σαν αφορμή να αναζητήσεις το βιβλίο.
“Περί Τυφλότητος”

101: Ένας απλός, τυχαίος άνθρωπος τυφλώνεται χωρίς προφανή λόγο καθώς οδηγεί. Η τυφλότητα μεταδίδεται σαν επιδημία.
Το βιβλίο: Ο Ζοζέ Σαραμάγκου χρησιμοποιεί κάθε δυνατότητα που προσφέρει το λογοτεχνικό μέσο για να βάλει τον αναγνώστη σε μια αληθινή κατάσταση πανικού, όπου δεν έχει τρόπο να βλέπει. Βραβευμένο με Νόμπελ.
Η ταινία: Ο καρτ-ποστάλ σκηνοθέτης Φερνάντο Μεϊρέγιες χρησιμοποιεί κάτι περίεργα φίλτρα στην κάμερα, κάνει διάφορα εφετζίδικα κολπάκια, αλλά εν τέλει η ταινία αδυνατεί να πλησιάσει την ωμή δύναμη του σπουδαίου βιβλίου.
“Αστερόσκονη”

101: Ερωτευμένος νεαρός σε χωρίο της Αγγλίας υπόσχεται στην αγαπημένη του ότι προκειμένου να γίνει δικιά του, θα ταξιδέψει να της φέρει το επόμενο αστέρι που θα δουν να πέφτει.
Το βιβλίο: Από έναν από τους καλύτερους συγγραφείς φαντασίας, Νιλ Γκέιμαν, ένα τρομερά καλογραμμένο παραμύθι με διαρκείς ανατροπές που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο λόγο και στην πρόζα.
Η ταινία: Ένα επίπεδο παραμυθάκι με ελάχιστη γοητεία και ελάχιστη σπιρτάδα.
“Το Άλικο Γράμμα”

101: Στην πουριτανική κοινωνία της Νέας Αγγλίας, μια γυναίκα υποχρεώνεται να φέρει στα ρούχα τους ένα κόκκινο “Α” για να υπενθυμίζει σε όλους ότι απέκτησε παιδί χωρίς να είναι γνωστός ο πατέρας.
Το βιβλίο: Το έργο του Ναθάνιελ Χόθορν είναι ένα από πιο κλασικά μυθιστορήματα της Αμερικάνικης λογοτεχνίας.
Η ταινία: Έχει για πρωταγωνίστρια την Ντέμι Μουρ.
“The League of Extraordinary Gentlemen”

101: Μια ομάδα εμβληματικών λογοτεχνικών ηρώων (Άλαν Κουότερμεϊν, Δόκτωρ Τζέκιλ, Κάπτεν Νέμο, ο Αόρατος Άνθρωπος, η Μίνα από τον “Δράκουλα” κα) ενώνεται για να αντιμετωπίσει την απειλή του Φου Μαντσού και του Μοριάρτι - της νέμεσης του Σέρλοκ Χολμς.
Το βιβλίο: Το πλέον λογοτεχνικό δημιούργημα του θρυλικού κομίστα Άλαν Μουρ, αναπνέει μόνο στις σελίδες από τις οποίες έχει εμπνευστεί κάθε του στοιχείο και αντλεί κάθε του αναφορά.
Η ταινία: Μια φασαριόζικη, ανόητη μπλομπαστεριά χωρίς αρχή, μέση και τέλος και δίχως κανέναν δεσμό με τις λογοτεχνικές ρίζες του έργου. Το Χόλιγουντ πολύ συχνά έχει ατυχήσει με έργα του Μουρ (βλέπε και “Watchmen”), αλλά η μεταφορά αυτού του διαμαντιού είναι τουλάχιστον προσβλητική.
“Ρέκβιεμ για ένα Όνειρο”
101: Μια οικογένεια και τα τραβήγματά της με διαφόρων ειδών εθισμούς.
Το βιβλίο: Το αριστούργημα του Χιούμπερτ Σέλμπι Τζούνιορ από το 1978 διαθέτει μια ωμότητα δίχως σύγκριση, αρπάζοντας τον αναγνώστη και παρασύροντάς τον θέλοντας και μη μέσα στις συγχυσμένες πραγματικότητες των ηρώων του. Ο Σέλμπι σε πολλά σημεία φτάνει να τραβάει προτάσεις μέχρι και για ολόκληρες σελίδες προκειμένου να αποδώσει το χάος μέσα στο μυαλό των εθισμένων ηρώων του.
Η ταινία: Ναι ξέρω, οι περισσότεροι την γουστάρουν την ταινία. Αλλά εκεί που η γραφή του Σέλμπι είναι βρώμικη, ωμή, αληθινή, η ταινία φλερτάρει επικίνδυνα με την υπερβολή και την υστερία. Και τα δύο είναι αποτελεσματικά, αλλά το βιβλίο έχει περισσότερα πράγματα να σου πει.
“Dune”
101: Διαγαλαξιακές συνομωσίες και παιχνίδια δύναμης για τον θρόνο, περιστρεφόμενα γύρω από τον νεαρό ήρωα Πολ Ατρείδη, που μαζί με την οικογένειά του αποκτά τον έλεγχο ενός στρατηγικής σημασίας έρημου πλανήτη.
Το βιβλίο: Η κατεξοχήν διαστημική όπερα, εκδόθηκε αρχικά το 1965 από τον Φρανκ Χέρμπερτ και άπλωσε το συναρπαστικό, περίπλοκο σύμπαν της σε έναν μεγάλο όγκο σελίδων, εκεί όπου είχε χώρο να αναπνεύσει.
Η ταινία: Ένα μεγαλοπρεπές χάος από τον Ντέιβιντ Λιντς, ο οποίος στη συνέχεια αποκήρυξε το έργο. Εμφατικό επιχείρημα υπέρ της άποχης πως κάποια βιβλία, είναι καλύτερο να μένουν χάρτινα.
“Παραδεισένια Οστά”
101: Η 14χρονη Σούζι Σάλμον αφηγείται από τον Παράδεισο την ιστορία της οικογένειας που άφησε πίσω όταν δολοφονήθηκε από έναν γείτονά της.
Το βιβλίο: Φοβερά συναισθηματικό και συγκινητικό, εκμεταλλεύεται το μέσο για να περιγράψει την ψυχική κατάσταση των συγγενών της Άλις καθώς προσπαθούν να ξεπεράσουν την απώλεια.
Η ταινία: Δεν προσφέρει απολύτως τίποτα καινούριο. Επίσης, δυστυχώς αναγκάζεται να απεικονίσει τον ίδιο τον Παράδεισο ο οποίος στο βιβλίο μεταβάλλεται διαρκώς ανάλογα με την κατάσταση της Σούζι ανά πάσα στιγμή, αφήνοντας τα πάντα στη φαντασία του αναγνώση.
“Το Αστέρι του Βορρά”
101: Δύο πιτσιρίκια ταξιδεύουν σε μια σειρά από παράλληλα σύμπαντα την ώρα που γύρω τους λαμβάνουν χώρα επικά γεγονότα που απειλούν να σβήσουν κάθε υπαρκτό κόσμο.
Το βιβλίο: Στην πραγματικότητα είναι μια πολυβραβευμένη τριλογία από τον Φίλιπ Πούλμαν, με σημείο αφετηρίας και έμπνευσης το “Paradise Lost” του Τζον Μίλτον. Το έπος φαντασίας πλάθει συναρπαστικούς παράλληλους κόσμους την ώρα που μιλάει με αιχμηρό τρόπο για τη θρησκεία, τη φιλοσοφία, την επιστήμη, τον θάνατο.
Η ταινία: Απλή (και εντελώς απλοϊκή) μεταφορά του πρώτου -μόνο- βιβλίου, το οποίο ως απλή εισαγωγή δεν αφήνει να φανεί καθόλου το μεγαλείο των κεφαλαίων που ακολουθούν.Πηγή:men24.gr
Και ξέρεις ποια βιβλία είναι ιδανικό να διαβάσεις; Εκείνα που οι κινηματογραφικές τους μεταφορές υστερούν έναντι του βιβλίου από το οποίο προήλθαν. Αν λοιπόν πετύχεις στην τηλεόραση έναν από τους παρακάτω τίτλους ή στον φέρει κανείς σε DVD για να χαζέψετε το βράδυ, απλά πες όχι. Και αντ’αυτού, δες το σαν αφορμή να αναζητήσεις το βιβλίο.
“Περί Τυφλότητος”
101: Ένας απλός, τυχαίος άνθρωπος τυφλώνεται χωρίς προφανή λόγο καθώς οδηγεί. Η τυφλότητα μεταδίδεται σαν επιδημία.
Το βιβλίο: Ο Ζοζέ Σαραμάγκου χρησιμοποιεί κάθε δυνατότητα που προσφέρει το λογοτεχνικό μέσο για να βάλει τον αναγνώστη σε μια αληθινή κατάσταση πανικού, όπου δεν έχει τρόπο να βλέπει. Βραβευμένο με Νόμπελ.
Η ταινία: Ο καρτ-ποστάλ σκηνοθέτης Φερνάντο Μεϊρέγιες χρησιμοποιεί κάτι περίεργα φίλτρα στην κάμερα, κάνει διάφορα εφετζίδικα κολπάκια, αλλά εν τέλει η ταινία αδυνατεί να πλησιάσει την ωμή δύναμη του σπουδαίου βιβλίου.
“Αστερόσκονη”
101: Ερωτευμένος νεαρός σε χωρίο της Αγγλίας υπόσχεται στην αγαπημένη του ότι προκειμένου να γίνει δικιά του, θα ταξιδέψει να της φέρει το επόμενο αστέρι που θα δουν να πέφτει.
Το βιβλίο: Από έναν από τους καλύτερους συγγραφείς φαντασίας, Νιλ Γκέιμαν, ένα τρομερά καλογραμμένο παραμύθι με διαρκείς ανατροπές που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο λόγο και στην πρόζα.
Η ταινία: Ένα επίπεδο παραμυθάκι με ελάχιστη γοητεία και ελάχιστη σπιρτάδα.
“Το Άλικο Γράμμα”
101: Στην πουριτανική κοινωνία της Νέας Αγγλίας, μια γυναίκα υποχρεώνεται να φέρει στα ρούχα τους ένα κόκκινο “Α” για να υπενθυμίζει σε όλους ότι απέκτησε παιδί χωρίς να είναι γνωστός ο πατέρας.
Το βιβλίο: Το έργο του Ναθάνιελ Χόθορν είναι ένα από πιο κλασικά μυθιστορήματα της Αμερικάνικης λογοτεχνίας.
Η ταινία: Έχει για πρωταγωνίστρια την Ντέμι Μουρ.
“The League of Extraordinary Gentlemen”
101: Μια ομάδα εμβληματικών λογοτεχνικών ηρώων (Άλαν Κουότερμεϊν, Δόκτωρ Τζέκιλ, Κάπτεν Νέμο, ο Αόρατος Άνθρωπος, η Μίνα από τον “Δράκουλα” κα) ενώνεται για να αντιμετωπίσει την απειλή του Φου Μαντσού και του Μοριάρτι - της νέμεσης του Σέρλοκ Χολμς.
Το βιβλίο: Το πλέον λογοτεχνικό δημιούργημα του θρυλικού κομίστα Άλαν Μουρ, αναπνέει μόνο στις σελίδες από τις οποίες έχει εμπνευστεί κάθε του στοιχείο και αντλεί κάθε του αναφορά.
Η ταινία: Μια φασαριόζικη, ανόητη μπλομπαστεριά χωρίς αρχή, μέση και τέλος και δίχως κανέναν δεσμό με τις λογοτεχνικές ρίζες του έργου. Το Χόλιγουντ πολύ συχνά έχει ατυχήσει με έργα του Μουρ (βλέπε και “Watchmen”), αλλά η μεταφορά αυτού του διαμαντιού είναι τουλάχιστον προσβλητική.
“Ρέκβιεμ για ένα Όνειρο”
Το βιβλίο: Το αριστούργημα του Χιούμπερτ Σέλμπι Τζούνιορ από το 1978 διαθέτει μια ωμότητα δίχως σύγκριση, αρπάζοντας τον αναγνώστη και παρασύροντάς τον θέλοντας και μη μέσα στις συγχυσμένες πραγματικότητες των ηρώων του. Ο Σέλμπι σε πολλά σημεία φτάνει να τραβάει προτάσεις μέχρι και για ολόκληρες σελίδες προκειμένου να αποδώσει το χάος μέσα στο μυαλό των εθισμένων ηρώων του.
Η ταινία: Ναι ξέρω, οι περισσότεροι την γουστάρουν την ταινία. Αλλά εκεί που η γραφή του Σέλμπι είναι βρώμικη, ωμή, αληθινή, η ταινία φλερτάρει επικίνδυνα με την υπερβολή και την υστερία. Και τα δύο είναι αποτελεσματικά, αλλά το βιβλίο έχει περισσότερα πράγματα να σου πει.
“Dune”
Το βιβλίο: Η κατεξοχήν διαστημική όπερα, εκδόθηκε αρχικά το 1965 από τον Φρανκ Χέρμπερτ και άπλωσε το συναρπαστικό, περίπλοκο σύμπαν της σε έναν μεγάλο όγκο σελίδων, εκεί όπου είχε χώρο να αναπνεύσει.
Η ταινία: Ένα μεγαλοπρεπές χάος από τον Ντέιβιντ Λιντς, ο οποίος στη συνέχεια αποκήρυξε το έργο. Εμφατικό επιχείρημα υπέρ της άποχης πως κάποια βιβλία, είναι καλύτερο να μένουν χάρτινα.
“Παραδεισένια Οστά”
Το βιβλίο: Φοβερά συναισθηματικό και συγκινητικό, εκμεταλλεύεται το μέσο για να περιγράψει την ψυχική κατάσταση των συγγενών της Άλις καθώς προσπαθούν να ξεπεράσουν την απώλεια.
Η ταινία: Δεν προσφέρει απολύτως τίποτα καινούριο. Επίσης, δυστυχώς αναγκάζεται να απεικονίσει τον ίδιο τον Παράδεισο ο οποίος στο βιβλίο μεταβάλλεται διαρκώς ανάλογα με την κατάσταση της Σούζι ανά πάσα στιγμή, αφήνοντας τα πάντα στη φαντασία του αναγνώση.
“Το Αστέρι του Βορρά”
Το βιβλίο: Στην πραγματικότητα είναι μια πολυβραβευμένη τριλογία από τον Φίλιπ Πούλμαν, με σημείο αφετηρίας και έμπνευσης το “Paradise Lost” του Τζον Μίλτον. Το έπος φαντασίας πλάθει συναρπαστικούς παράλληλους κόσμους την ώρα που μιλάει με αιχμηρό τρόπο για τη θρησκεία, τη φιλοσοφία, την επιστήμη, τον θάνατο.
Η ταινία: Απλή (και εντελώς απλοϊκή) μεταφορά του πρώτου -μόνο- βιβλίου, το οποίο ως απλή εισαγωγή δεν αφήνει να φανεί καθόλου το μεγαλείο των κεφαλαίων που ακολουθούν.Πηγή:men24.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)