Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Οι δέκα πιο ιστορικά ανακριβείς ταινίες του κινηματογράφου


Δεν είναι μία, ούτε δύο, ούτε τρεις οι φορές που σκηνοθέτες, σεναριογράφοι και παραγωγοί παραλλάσσουν και κατακρεουργούν την ιστορία προς χάριν του θεάματος ή του... συμφέροντος γενικότερα.
Πολλές φορές η μεγάλη οθόνη επιχείρησε να ζωντανέψει ξανά ιστορικές στιγμές της παγκόσμιας ιστορίας, σε πανάκριβες παραγωγές και γεμάτες οπτικά εφέ κινηματογραφικές ταινίες. Όσο όμως το Hollywood πάλευε να βρει το πιο εντυπωσιακό εφέ και την πιο δακρύβρεχτη ιστορία, κάπου αμελούσε να πιάσει στα χέρια του το βιβλίο της ιστορίας. Έτσι, τις περισσότερες φορές, καταλήγει κανείς με ένα αποτέλεσμα που ίσως είναι συγκινητικό, εντυπωσιακό, θεαματικό, δεν είναι όμως σε καμιά περίπτωση πραγματικό και δεν έχει καμιά σχέση με την ιστορία.
Δείτε παρακάτω τις δέκα ταινίες που βασίζονται σε ιστορικά γεγονότα και περιλαμβάνουν δεκάδες ανακρίβειες:

10. Άργκο

 
Η επιχείρηση διάσωσης των Αμερικανών διπλωματών κατά την ιρανική κρίση ομηρίας, που έγινε ταινία υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Μπεν Άφλεκ, περιελάμβανε πολλές υπερβολές για χάριν του θεάματος. Για παράδειγμα, οι πρεσβείες της Βρετανίας και του Καναδα δεν αρνήθηκαν τη βοήθεια και στην πραγματικότητα έπαιξαν ρόλο "κλειδί" στην διάσωσή. Ακόμη και ο Αμερικανός πρόεδρος είχε παραδεχτεί πως το 90% του σχεδίου διάσωσης και διαφυγής των διπλωματών από το Ιράν, το οφείλουμε στους Καναδούς.

09. U571

 
Η U571 είναι μια μηχανή που χρησιμοποιούνταν από τους Γερμανούς Ναζί προκειμένου να επικοινωνούν μυστικά, χωρίς να γίνονται αντιληπτοί από τους εχθρούς τους. Η ομώνυμη ταινία αμερικανικής παραγωγής, παρουσιάζει αμερικανικές δυνάμεις να επιχειρούν την υποκλοπή της μηχανής. Από που να ξεκινήσει κανείς με τις ανακρίβειες. Πρώτα απ' όλα η συγκεκριμένη μηχανή, που έδωσε το όνομά της στην ταινία δεν έγινε ποτέ λάφυρο των Συμμάχων. Αντ' αυτής οι δυνάμεις κατόρθωσαν να πάρουν στα χέρια του μια άλλη παρόμοια μηχανή. Δεύτερον και πιο σημαντικό, οι Αμερικανοί δεν συμμετείχαν σε αυτές τις επιχειρήσεις, αφού όταν έλαβαν χώρα οι ΗΠΑ δεν είχαν εισέλθει στον πόλεμο.

08. Αναστασία

 
Η ταινία κινουμένων σχεδίων υποτίθεται πως εξιστορεί την ιστορία της Μεγάλης Δούκισσας της Ρωσίας, μέλος της Δυναστείας των Ρομανόφ, η οποία υποθετικά στην ταινία επέζησε της εισβολής στο παλάτι των Μπολσεβίκων που εκτέλεσε όλη την οικογένεια.
Υπάρχει μια μαρτυρία πως οι εκτελεστές ανακάλυψαν ότι δύο από τις κόρες επέζησαν χάρη στα κοσμήματα και πετράδια της οικογένειας που ήταν ραμμένα στις φόδρες των κορσέδων για να μην πέσουν στα χέρια των δεσμοφυλάκων. Παρόλα αυτά όμως, η Αναστασία και η Μαρία σύρθηκαν προς τον τοίχο καλύπτοντας τα κεφάλια τους με τρόμο μέχρι που τις πυροβόλησαν ξανά. Να σημειώσουμε επίσης, πως παρά την φρικαλέα εκτέλεση της Δυναστείας, κανείς στη Ρωσία δεν είχε τη διάθεση να τραγουδήσει με χαρά για την αδικοχαμένη Δούκισσα, αφού το 90% του πληθυσμού ήταν βυθισμένο στη φτώχεια και την ανέχεια.

07. 300

 
Από που να ξεκινήσει κανείς και που να τελειώσει. Η κινηματογραφική μεταφορά της ιστορικής μάχης στις Θερμοπύλες είναι γεμάτη ανακρίβειες από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό. Ο Καιάδας που δεν αποτελούσε κάποιο χτιστό πηγάδι, οι Πέρσες δεν ήταν "άνθρωποι-λατέρνες" χιλιοτρυπημένοι με χαλκάδες, ο Εφιάλτης ήταν ένας κοινός θνητός και όχι τέρας, στη μάχη των Θερμοπυλών δεν υπήρχαν ελέφαντες, ο Λεωνίδας δεν είπε ποτέ "Απόψε θα δειπνήσουμε στην κόλαση" γιατί πολύ απλά, οι Αρχαίοι Έλληνες δεν πίστευαν στην ύπαρξη της κολάσεως και οι ανατριχιαστικές ανακρίβειες δεν έχουν τελειωμό. Με λίγα λόγια, απλά ας πούμε πως πρόκειται για μια άλλη υπόθεση κι όχι για την θρυλική μεν, αλλά ιστορική μάχη των Θερμοπυλών.

06. Apokalypto

 
Η ταινία του Μελ Γκίμπσον περιγράφει την περιπέτεια των Ινδιάνων και της φυλής των Μάγιας. Η ταινία είναι γυρισμένη στη διάλεκτο των Ινδιάνων κάτι που την κάνει ακόμη πιο... ρεαλιστική, αν και δεν είναι. Αρχικά οι Μάγιας δεν είχαν στις παραδόσεις τους την συνήθεια των ανθρωποθυσιών, αφού κάτι τέτοιο συναντάται κυρίως στους Αζτέκους. Επιπλέον, η ωμή βία που φαίνεται πως διακατείχε τον πολιτισμό των Μάγιας είναι ένα εντελώς φανταστικό στοιχείο, αφού ιστορικά η φυλή αυτή διακρίνεται για τα φιλειρηνικά της αισθήματα.

05. Ο τελευταίος Σαμουράι

 
Η ταινία παρουσιάζει τον Τομ Κρουζ στην Ιαπωνία να κατορθώνει να γίνει μάστερ της τέχνης του Σαμουράι σε λίγους μήνες, κάτι που είναι ιδιαίτερα αμφίβολο. Επιπλέον, όπως συχνά παρακολουθούμε σε αμερικανικές παραγωγές, υπερπροβάλλεται και εδώ ο ρόλος της Αμερικής, που στην προκειμένη περίπτωση είναι σύμβουλος της αυτοκρατορικής Ιαπωνίας, κάτι που δεν επιβεβαιώνεται ιστορικά. Επιπλέον, η πιθανότητα να επιτρέψουν οι Σαμουράι σε έναν ξένο να εισχωρήσει στην "ευγενική" κάστα τους, είναι μάλλον μηδαμινή.

04. Ο Πατριώτης

 
Ένας από τους ιστορικούς χαρακτήρες πάνω στον οποίο στηρίχτηκε ο ήρωας που υποδύθηκε ο Μελ Γκίμπσον, ίσως να ήταν πατριώτης, δεν ήταν όμως σαφέστατα τόσο ευγενής και ιδεολόγος. Όπως φαίνεται, υπήρξε ρατσιστής, αρέσκονταν στο να κυνηγά σαν ζώα ιθαγενείς της Αμερικής, όπως και να βιάζει τις γυναίκες που διέθετε ως σκλάβες του. Αντίστοιχα, ο βρετανικός στρατός παρουσιάζεται σαν αδικαιολόγητα σκληρός και άκαρδος για χάρη της δραματουργίας.

03. Braveheart

 
Η άλλη ιστορική, επική ταινία του Μελ Γκίμπσον, είναι μια ακόμη (τρίτη στη δεκάδα) γεμάτη ανακρίβειες. Πρόκειται για την πρώτη σθεναρή και ένοπλη αντίσταση των Σκωτσέζων στην προσπάθεια τους να επιτύχουν την ανεξαρτησία. Για αρχή οι ζωές των χαρακτήρων και ο χρόνος στον οποίο τοποθετείται η ιστορία (1280μ.Χ.), δεν συμπίπτουν. Όσο κι αν μοιάζει σαγηνευτικό να είναι στην πραγματικότητα ο Γουάλας και όχι ο Εδουάρδος ο Γ' ο πατέρας του πρώτου παιδιού της βασίλισσας Ιζαμπέλα, αυτό δεν θα μπορούσε να ισχύει, αφού όταν ο Σκοτσέζος θανατώθηκε, η βασίλισσα ήταν μόλις 9 ετών. Επιπλέον τα βαμμένα πρόσωπα των Σκοτσέζων με γαλάζια χρώματα μοιάζουν επίσης να μην συμπίπτουν με την εποχή.

02. Περλ Χάρμπορ

 
Η επίθεση στο Περλ Χάρμπορ που οδήγησε στην είσοδο της Αμερικής στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο δεν έγινε σε κανένα επίπεδο αντιληπτή από τον αμερικανικό στρατό, όπως υπονοείται στην ταινία. Σύμφωνα με την τελευταία, οι αμερικανικές αρχές δήθεν υπέκλεψαν τηλεγράφημα της ιαπωνικής πρεσβείας στη Νέα Υόρκη που περιέγραφε την επίθεση.
Το πιο εξοργιστικό όμως από όλα είναι η σκηνή όπου ο παραπληγικός πρόεδρος Ρούσβλετ, σηκώνεται από το αναπηρικό καροτσάκι του, έτσι για το εφέ, προκειμένου να προσδώσει μεγαλύτερη δραματικότητα στη σκηνή.

01. Ποκαχόντας

 
Η ταινία κινουμένων σχεδίων που περιγράφει τον έρωτα της Ινδιάνας με τον Ευρωπαίο είναι γεμάτη ανακρίβειες. Αρχικά η Ινδιάνα ήταν μόλις 10 ετών, την πρώτη φορά που ήρθε σε επαφή με τους άνδρες από την Ευρώπη που έφταναν για στη "Νέα Γη". Επιπλέον, το σημείο όπου η Ποκαχόντας σώζει τον αγαπημένο της από τη φυλή της είναι επίσης ανακριβές, αφού εκείνος που χρειαζόταν σωτηρία και προστασία ήταν ο ινδιανικός λαός από τους αιμοδιψείς Ευρωπαίους. Τέλος, η άμοιρη Ποκαχόντας εξαναγκάστηκε να βαπτιστεί χριστιανή, ταξίδεψε στην Αγγλία και βρήκε τραγικό θάνατο από δηλητηρίαση, λίγο πριν πάρει το καράβι του γυρισμού για την πατρίδα, σε ηλικία μόλις 22 ετών.
Πηγή:news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου