Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

OscarWatch: Εξαιρετικά Προβλέψιμα και Απίστευτα Περίεργα


Με λιγοστές, μικρές αλλά αξιοσημείωτες εκπλήξεις, η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων Όσκαρ. Μπροστά το “Hugo” στις υποψηφιότητες με 11.
Τον κρότο αυτό τον ακούσατε; Έρχεται από το Λος Άντζελες και προέκυψε τη στιγμή που η Jennifer Lawrence πρόφερε τις λέξεις “Terrence” και “Malick” στην πορεία αυτών που εξελίχθηκαν μια σειρά από λίγο ως πολύ αναμενόμενες υποψηφιότητες.
Λέγαμε όλο αυτό τον καιρό ότι το “Δέντρο της Ζωής” δεν πρέπει να το αγνοεί κανείς λόγω του συστήματος με το οποίο βγαίνουν οι υποψηφιότητες Καλύτερης Ταινίες: Επί της ουσίας, αν μια ταινία είχε 250 #1 ψήφους, έμπαινε. Το “Δέντρο της Ζωής” είναι ακριβώς το είδος της art house ταινίας που έχει φανατικούς υποστηρικτές (όσο και φανατικούς εχθρούς), και άρα το περιμέναμε να στριμωχτεί ακόμα κι αν τα ¾ του εκλογικού σώματος δεν κατάφεραν καν να το δουν ολόκληρο.

Όμως ο μέγας Malick μπήκε και στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, σε μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις των φετινών υποψηφιοτήτων. Δεν ήταν η μόνη, κι ούτε σημαίνει πως μπορεί αυτή η ταινία να διεκδικήσει όντως κάποιο βραβείο, αλλά η ίδια αναγνώριση από αυτό το θεσμό για ένα τέτοιο φιλμ είναι η νίκη.
Ομοίως για τις “Φιλενάδες” που προτάθηκαν έστω για Όσκαρ Σεναρίου (και πάλι καλά να λέμε), καθώς και για διάφορες ακόμα μικρές εκπλήξεις.
Ας δούμε όμως τι συμβαίνει στις κυριότερες κατηγορίες.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
The Artist, Οι Απόγονοι, Εξαιρετικά Κοντά & Απίστευτα Κοντά, Υπηρέτριες, Hugo, Μεσάνυχτα στο Παρίσι, Moneyball, Το Δέντρο της Ζωής, Το Άλογο του Πολέμου


Δεν είμαι κάποια πάρα πολύ δυνατή απουσία, περισσότερη έκπληξη νιώσαμε από το ότι βρέθηκαν 9 ταινίες για αυτή την κατηγορία. (Οι φετινοί κανονισμοί έλεγαν πως μπορούσαν να είναι οσεσδήποτε ανάμεσα σε 5 και 10.) Ιδίως το δράμα για την 11η Σεπτεμβρίου “Εξαιρετικά Κοντά” του Stephen Daldry προκάλεσε κάποια “γκασπ” στο κοινό, κυρίως γιατί είναι μια ταινία που φτιάχτηκε για τα Όσκαρ αλλά δεν άρεσε στους κριτικούς, δεν πήρε βραβεία στο δρόμο για τα Όσκαρ, δεν έκανε αίσθηση στο box office, δε συζητήθηκε. Το ερμηνεύουμε ως ένα απλό μπράβο της Ακαδημία προς τον αγαπημένο της Daldry και πάμε παρακάτω.
Οι 5-6 ταινίες που περιμέναμε είναι εδώ, τα ερωτηματικά “Άλογο του Πολέμου” και “Moneyball” τα κατάφεραν επίσης, αλλά εκτός απροόπτου, αυτή είναι μια κούρσα ανάμεσα σε “Hugo” και “Artist”, τις ταινίες που έχουν και τις περισσότερες υποψηφιότητες (11 και 10 αντίστοιχα).
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Michel Hazanavicius (The Artist), Alexander Payne (Οι Απόγονοι), Martin Scorsese (Hugo), Woody Allen (Μεσάνυχτα στο Παρίσι), Terrence Malick (Το Δέντρο της Ζωής)
Οι βασικές απουσίες είναι Fincher (που τον περιμέναμε μετά την υποψηφιότητα του σωματείο σκηνοθετών) και Spielberg, αλλά μπήκε αντ’αυτών ο Malick οπότε δε θα διαμαρτυρηθούμε. Επίσης δε θα διαμαρτυρηθούμε για την απουσία του Tate Taylor των “Υπηρετριών”, που σημαίνει πως αυτό το φιλμ δε θα διεκδικήσει την Καλύτερη Ταινία. Εδώ η ως τώρα λογική λέει Hazanavicius, αλλά ο Scorsese κλείνει την απόσταση, ο Woody Allen με την πρώτη του σκηνοθετική υποψηφιότητα μετά από 17 χρόνια τιμάται τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της καριέρας του, ο Payne είναι διαρκώς εκεί ψηλά, ο Malick είναι άγνωστος χ.
Αν τα μέλη της Ακαδημίας σκαλώσουν να δώσουν Όσκαρ στον Hazanavicius τη στιγμή που θα έχει αντιπάλους 4 μεγάλους δημιουργούς, τότε όλα είναι ανοιχτά. Δε θα ξεγράφαμε με τίποτα τον Marty σε αυτή την κούρσα, ειδικά για μια ταινία-επίτευγμα, που δίνει σινεφίλ διάσταση στο 3D και τιμά με συγκινητικό τρόπο την κινηματογραφική κληρονομιά.

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ
Άντρες: Demian Bichir (A Better Life), George Clooney (Οι Απόγονοι), Jean Dujardin (The Artist), Gary Oldman (Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι), Brad Pitt (Moneyball)
Γυναίκες: Glenn Close (Albert Nobbs), Viola Davis (Οι Υπηρέτριες), Rooney Mara (Το Κορίτσι με το Τατουάζ), Meryl Streep (Η Σιδηρά Κυρία), Michelle Williams (My Week with Marilyn)
Όσο ψάχνουμε να μάθουμε ποιος είναι ο Demian Bichir μπορούμε να σχολιάσουμε τις τρομερά ευχάριστες προσθήκες των Gary Oldman και Rooney Mara, που έχουν δώσει τις δυο μακράν καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς και φυσικά δεν πρόκειται να κερδίσουν, αλλά και μόνο η συμμετοχή είναι ένας μικρός θρίαμβος. Δεν πρόκειται να κερδίσουν διότι έχουμε και στα δύο πεδία αρκετά μεγαλύτερους σταρ σε πολύ πιο συμβατικές οσκαρικού τύπου ερμηνείες.
Στους άντρες οι Clooney και Pitt μοιράζονται star power και καλή θέληση (είναι και οι δύο εξαιρετικές σε δύο εξαιρετικές ταινίες), με πιθανό spoiler ανάμεσά τους τον βουβό Γάλλο. Πού είναι όμως ο Fassbender για το “Shame”; Μάλλον παραντράπηκαν οι της Ακαδημίας.
Στις γυναίκες Streep και Davis υπηρετούν πιστά τον οσκαρισμό και θα το παίξουν μεταξύ τους, με τη Michelle Williams να τις κοιτάει, τη Rooney Mara να βγάζει γλώσσα στη Noomi Rapace, την Tilda Swinton να απορεί πώς είναι δυνατόν να μην προτάθηκε για το “Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν”, και την Glenn Close να πρέπει να απαντά καθόλη τη διάρκεια της βραδιάς στην ερώτηση “και για ποια ταινία προτάθηκες θύμησέ μου;”
Β’ ΡΟΛΟΙ
Άντρες: Kenneth Branagh (My Week with Marilyn), Jonah Hill (Moneyball), Nick Nolte (Warrior), Christopher Plummer (Beginners), Max von Sydow (Εξαιρετικά Κοντά)
Γυναίκες: Berenice Bejo (The Artist), Jessica Chastain (Οι Υπηρέτριες), Melissa McCarthy (Φιλενάδες), Janet McTeer (Albert Nobbs), Octavia Spencer (Οι Υπηρέτριες)
Συχνά οι Β’ Ρόλοι κρύβουν τις μεγαλύτερες εκπλήξεις, αλλά φέτος μπορούμε να το λήξουμε από τώρα για να μην κουράζονται όλοι αυτοί οι άνθρωποι να βάζουν τα καλά τους. Plummer και Spencer τα έχουν κερδισμένα, οπότε μένουμε απλώς με τις ευχάριστες εκπλήξεις των υποψηφιοτήτων από Jonah Hill (που του αξίζει κάθε τι κερδίσει ποτέ του επειδή υπήρξε πρωταγωνιστής στο “Superbad”) και Jessica Chastain (κάτι σαν τον θηλυκό Ryan Gosling για φέτος). Θα ακούσουν το ουρλιαχτό χαράς μας μέχρι το Λος Άντζελες αν τύχαινε να κερδίσουν ο τιτάνας Nick Nolte (για το δραματικά υποτιμημένο Warrior ή η Melissa McCarthy (για τον ρόλο του Ζακ Γαλιφιανάκη στις Φιλενάδες) που στο μυαλό μας θα είναι πάντα η Σούκι από τα “Gilmore Girls”.

ΣΕΝΑΡΙΑ
Διασκευασμένο: Οι Απόγονοι, Hugo, Αι Είδοι του Μαρτίου, Moneyball, Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι
Πρωτότυπο: The Artist, Φιλενάδες, Margin Call, Μεσάνυχτα στο Παρίσι, Ένας Χωρισμός
Μιλώντας για αγαπημένους τηλεοπτικούς ήρωες, ο Πρύτανης Πέλτον (Jim Rash) από το “Community” είναι υποψήφιος εδώ για το σενάριο των “Απόγονων”. (Μαζί με Alexander Payne και Nat Faxon.) Μη σου πω είναι και φαβορί να το πάρει κιόλας. Το “Hugo” πιθανώς να εκτιμηθεί περισσότερο για τα οπτικά του κατορθώματα, το “Αι Είδοι του Μαρτίου” δεν καταλαβαίνουμε τι δουλειά έχει εδώ (The George Factor), αλλά πολύ γερά θα πρέπει να παίζει και το “Moneyball” που μοιάζει να άρεσε πολύ στην Ακαδημία γιατί βρίσκεται παντού.
(Η άλλη όψη είναι πως το “Moneyball” είναι το φαβορί για την ατυχή διάκριση της φετινής ταινίας με τις άπειρες υποψηφιότητες που δε θα πάρει ούτε ένα Όσκαρ.)
Στο πρωτότυπο σενάριο έχουμε τον μόνιμο Woody Allen , το υποχρεωτικό Artist , αλλά και δύο φανταστικές προσθήκες: Τις “Φιλενάδες” των Annie Mumolo και Kristen Wiig (άρα θα μπορούσε στο εξής να λέμε “Η υποψήφια για Όσκαρ Kristen Wiig” κάτι που πολύ μας χαροποιεί) και τον ιρανικό “Χωρισμό” που όπως έχουμε γράψει και ξαναγράψει είναι μια ταινιάρα, τη λατρεύουμε, και είναι φανταστικό νέο που δεν περιορίστηκε στο Ξενόγλωσσο.
Τις υποψηφιότητες μπορείς να τις δεις αναλυτικά εδώ, αλλά πρώτα μερικά ακόμα αξιοσημείωτα για τις υπόλοιπες κατηγορίες:


> H απροσδόκητη (και ακατανόητη, επίσης) απουσία του “Τεντέν” από την κατηγορία Κινουμένου Σχεδίου σημαίνει πως το “Rango” παίζει μόνο του. Να σημειώσουμε την απουσία-τιμωρία της Pixar από την κατηγορία για πρώτη φορά. Ορθώς, γιατί το “Cars 2” ήταν κάτι που θα περιμέναμε από κάθε άλλο στούντιο, αλλά όχι από την Pixar.
> Στην κατηγορία του Μοντάζ που αποτελεί τον καλύτερο υποτιμημένο δείκτη για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, το “Κορίτσι με το Τατουάζ” αντικαθιστά το “Δέντρο της Ζωής” από τις ταινίες που έχουν πετύχει το δίπτυχο Ταινίες + Σκηνοθεσίας, αφήνοντας 4 εκείνες που είναι πιθανό να κερδίσουν. Αλλά όλοι ξέρουμε ότι στην πραγματικότητα είναι μόνο δύο.
> Στο Ξενόγλωσσο το φαβορί είναι φυσικά ο “Χωρισμός”, αλλά ας γίνει και μια μνεία στο εξαιρετικά ενδιαφέρον Βέλγικο “Bullhead”.
> Ο John Williams εναντίον του εαυτού του στην Μουσική (Τεντέν εναντίον Αλόγου), σε μια παντελώς περιττή διπλή υποψηφιότητα που αφήνει εκτός πεντάδας τα θαυμάσια scores των Trent Reznor & Atticus Ross (“Κορίτσι”) και Cliff Martinez για την “αγαπώ τα ‘80s” electronica του “Drive”.
> Η γενικότερη απουσία του “Drive” ήταν αναμενόμενη (αν και η απουσία του Albert Brooks από το Β’ Ανδρικό είναι αναπάντεχη), αλλά όπως κάθε μεγάλο cult φιλμ θα ζει στις καρδιές μας.
> Ενώ είναι αναμενόμενη η κυριαρχία του “Χάρι Πότερ” στις υποψηφιότητες των τεχνικών κατηγοριών, πολλοί είναι εκείνοι που απογοητεύτικαν για την απουσία του από κάποια μεγαλύτερη κατηγορία, ως έναν γενικό φόρο τιμής στο πιο πετυχημένο franchise στην ιστορία. Πράγματι. Ένας Alan Rickman στον Β’ Ανδρικό Ρόλο δε θα σας σκότωνε, γερόντια της Ακαδημίας.


> Παρόμοια κατάσταση για τον “Πλανήτη των Πιθήκων: Η Εξέγερση”, που ενώ τσίμπησε μια υποψηφιότητα για Οπτικά Εφέ, το στοίχημα ήταν αν θα προτεινόταν ο απίστευτος Andy Serkis ως αναγνώριση τόσο αυτού, όσο και των προηγούμενων επιτευγμάτων του (έχει υπάρξει ο King Kong και το Gollum, μην ξεχνάμε). Ο Kenneth Branagh προφανώς θεωρήθηκε πως θα αφήσει εντονότερα το στίγμα του στην εξέλιξη του σινεμά με την ερμηνεία του στην “hysterical comedy” My Week with Marilyn.
Αυτά είναι, τα καλά, τα κακά και τα ανεξήγητα. Η τελετή θα γίνει στις 26 Φεβρουαρίου με παρουσιαστή τον Billy Crystal. Εσύ ποιους υποστηρίζεις στην κάθε κατηγορία;
Πηγή:cosmo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου